MIF invests in Mexican Venture Fund for Services Innovation

Jun 3, 2014

The Multilateral Investment Fund (MIF), a member of the Inter-American Development Bank (IDB) Group, has approved a $2 million equity investment in Venture Innovation Fund II, a Mexican early stage venture capital fund that will provide long-term financing and value-added guidance on business development for up to 14 start-ups in Mexico.

Venture Innovation Fund II’s strategy will be to target companies in the health care services, financial services, and other technology services (education, e-commerce, etc.) sectors. Target companies will be at an early stage, and the Fund will make initial investments of at least US$ 400K with follow-on investments determined by company performance.  The fund will be managed by Venture Partners, LP, founders of the Venture Institute accelerator in Mexico City.

“The Fund’s commitment to financing innovative service technologies is not only expected to stimulate creation of high-skilled jobs, but also to expand access to health and financial services for underserved communities,” said MIF Senior Investment Officer Rogerio Ramos.

The MIF has an extensive track record investing in seed and VC funds throughout the Latin American and Caribbean region, and has pioneered the first efforts to build the industry in Mexico. All this experience will allow the MIF to provide relevant know-how during the Fund’s fundraising and operational stages.  The MIF will also add value to the new fund’s managers by facilitating access to a network of practitioners and potential partners, and by promoting the use of international best practices, environmental, and social standards in the fund’s corporate governance.

About the MIF

The Multilateral Investment Fund (MIF), a member of the Inter-American Development Bank (IDB) Group, is funded by 39 donors and supports private sector-led development benefitting low-income populations and the poor - their businesses, their farms, and their households. The aim is to give them the tools to boost their incomes: access to markets and the skills to compete in those markets, access to finance, and access to basic services, including green technology. A core MIF mission is to act as a development laboratory - experimenting, pioneering, and taking risks in order to build and support successful micro and SME business models. More information at www.fomin.org.

«February 2017»

La diferencia está en el detalle: desarrollo empresarial inclusivo

¿Por qué los programas de desarrollo de la economía familiar campesina no logran el impacto deseado? ¿Por qué no logran romper con la dependencia de programas asistenciales? ¿Por qué cuando incluso se proveen más activos el resultado tampoco cambia?

El género como condicionante de las trayectorias formativas-ocupacionales de los jóvenes

A mediados del año, Andrew Morrison, Jefe de la División de Género y Diversidad del Banco Interamericano de Desarrollo, nos invitó a ponernos a prueba para saber si tenemos perjuicios inconscientes sobre género y trabajo a través de un Test de Asociación. Como él, nos sorprendimos con el resultado. Aparentemente nosotras también tenemos ¨una ligera asociación automática del hombre con la carrera profesional y la mujer con la familia¨.

Sembrando para la vida. Zulma Alarcón Álvarez

Por Mónica Varela,  Fundación Clinton

La energía y determinación de esta mujer al hablar, dan muestra de que las situaciones difíciles que ha enfrentado en la vida no le han dejado trabas, al contrario, le han dado mayores razones para salir adelante. “Soy orgullosamente madre cabeza de familia de dos hermosas niñas, la mayor de 11 y la bebé de 2 años de edad. Ambas viven conmigo y desde hace más de un año me encuentro con una nueva pareja que se ha convertido en mi mano derecha y en una figura paterna para las niñas; gracias a Dios contando con el apoyo de mi familia, de mi mami y de mis hermanas”.

5 beneficios de hacer contacto con el MIT Media Lab

Hacer contacto con el MIT Media Lab potencia la capacidad de desarrollar nuevas iniciativas para el 2017 usando o probando las tecnologías que allí se desarrollan.  Conoce 5 beneficios que te brinda como innovador del FOMIN: